Puuttuuko yritykseltäsi logo? Onko mielessäsi joskus käynyt, että saisit lisää asiakkaita ja myyntiä, jos voisit jättää kontaktillesi käyntikortin?
Yrityksen logo on osa yrityksen ilmettä, jonka perusteella asiakkaat muistavat yrityksesi. Yksinkertaistettuna yrityksen visuaalinen ilme koostuu tietyistä väreistä, fontista ja kuvasta. Logosuunnittelussa voidaan käyttää haluamiasi värejä, tai sitten voimme suunnitella logon ja voit poimia siitä yrityksesi käyttöön haluamasi värit.
Logon hyväksynnän jälkeen saat käyttöösi logot useassa eri koossa, yleisimmin .png- tai .pdf-muodossa.
Logoa onkin hyvä käyttää digitaalisten tuotteiden lisäksi painotuotteissa, esimerkiksi käyntikorteissa! Vaikka tarjoankin pääsääntöisesti digitaalisia palveluita, ei käyntikortin merkitystä liiketoiminnassa kannata väheksyä. Olen itse toiminut positioissa joissa tapasin paljon ihmisiä, ja käyntikortin antaneista jäi aina parempi muistijälki muuten niin kehnoon nimimuistiini.
Tai ajattele tilannetta, jossa mahdollinen asiakas tai ostaja on kiinnostunut tuotteestasi tai palvelustasi, mutta on sillä hetkellä kiireinen. Sen sijaan että hän kirjoittaisi puhelimeensa ylös nimesi, numerosi ja sähköpostiosoitteesi (nettisivujahan kukaan ei edes puhelimeen laita!), voit ojentaa hänelle käyntikorttisi joka sisältää kaiken tarvittavan tiedon.
Niinpä. Laitetaanko käyntikortti tilaukseen?
Logojen ja käyntikorttien referenssejä voit katsoa lisää täältä.
Ajoittain yritykselle voi tulla tarvetta ihan perinteisille esitteille tai mainoksille. Tällaisia voidaan jakaa potentiaalisille asiakkaille joko suoraan tai esimerkiksi messuilla tai tapahtumissa, sekä myöskin digitaalisesti. Jos tämä ei ole omaa osaamisalaasi, on se hyvä ulkoistaa Kepeelle.
Hyvin suunniteltu graafinen tuote tukee yrityksen ilmettä ja sanomaa, jää mieleen ja parhaimmillaan johtaa toimeksiantoon tai ostoon. Esimerkiksi tämä Tapanilan Hiihtomajan lounaspakettiesite on otettu hyvin vastaan!
Somessa visuaalisella ilmeellä on erityisen vahva merkitys! Yrityksen profiilikuvan ja kansikuvan tulee jäädä mieleen, ja niiden täytyy toimia erilaisilla laitteilla katsottuna. Myös somessa yritysilmeen tulee jatkua yhtenäisenä ja tunnistettavana, jolloin brändisi vahvistuu ja kasvaa.
Eräs tällainen projekti on ollut KIS – Keep It Simplen yritysilme, joka kuvastaa yrittäjän omaa valloittavan eloisaa ja räiskyvää persoonaa.
Toteutan monenlaisia graafisia tuotteita, joissa vain mielikuvitus on rajana! Kysy rohkeasti lisää.